Blogissa Feelia Foodservicen toimitusjohtaja Jukka Ojala
Kevät on ollut Feelialla vauhdikasta. Ensimmäisen kvartaalin aikana loimme vahvaa kasvua, uusia asiakkuussuhteita, kehitimme Ferp-tilausjärjestelmää sekä lanseerasimme tuotevalikoimaamme uusia tuotteita. Toukokuun 16. päivä järjestettiin konsernimme (Fodelia) ensimmäinen pääomamarkkinapäivä uusissa toimitiloissamme Arabianrannassa, jossa toimitusjohtajamme Jukka Ojala pääsi kertomaan kuulumisiamme.
Kaiken muun lisäksi uudistamme Feelia-brändiämme ja pääsemme lanseeraamaan sen suuremmin kesän aikana!
Foodservice-markkina on kärsinyt nykyisestä maailmantilanteesta. Foodservice-tukkukaupan liikevaihdon arvoksi kirjattiin maaliskuussa 2024 197,9 miljoonaa euroa, mikä oli 8,3 % vähemmän kuin vuotta aiemmin. Huomattavaa on, että foodservice-tukkukaupan liikevaihto on laskenut pelkästään vuoden 2024 ensimmäisen kvartaalin aikana 2,6 % vuodentakaisesta. (PTY, 2024) Feelian ensimmäisen kvartaalin liikevaihdon kehitys on tästä huolimatta säilynyt vahvana.
Ferp-tilausjärjestelmästämme tilattiin tammi-maaliskuussa yhteensä 7 740 tilausta sekä 1 462 641 tilattua ateriaa. Uusina toimintoina olemme tuoneet järjestelmään mm. hävikkilaskurin ja ruokalistan kustannuslaskentatyökalun. Vuoden 2024 aikana tarkoituksenamme on siirtää kaikki asiakkaamme Ferp-tilausjärjestelmään.
Tuotevalikoimamme laajenee jopa 60 uudella tuotteella! Valikoimastamme löytyy nyt lämpötilavapaita tuotteita, jotka toimivat erinomaisina vararuokina. Lämpötilavapaiden tuotteiden lisäksi lanseerasimme uusia välipalatuotteita. Välipalatuotteet koostuvat vanukas- ja puurotuotteista.
Kirjoittaja on Feelia Foodservicen toimitusjohtaja Jukka Ojala