EtusivuEtusivuAjankohtaistaBlogiKevään vahva kehitys tuo lisäarvoa…

Kevään vahva kehitys tuo lisäarvoa kaikille

Blogissa Feelia Foodservicen toimitusjohtaja Jukka Ojala

Kevät on ollut Feelialla vauhdikasta. Ensimmäisen kvartaalin aikana loimme vahvaa kasvua, uusia asiakkuussuhteita, kehitimme Ferp-tilausjärjestelmää sekä lanseerasimme tuotevalikoimaamme uusia tuotteita. Toukokuun 16. päivä järjestettiin konsernimme (Fodelia) ensimmäinen pääomamarkkinapäivä uusissa toimitiloissamme Arabianrannassa, jossa toimitusjohtajamme Jukka Ojala pääsi kertomaan kuulumisiamme.

Kaiken muun lisäksi uudistamme Feelia-brändiämme ja pääsemme lanseeraamaan sen suuremmin kesän aikana!

Foodservice-markkina on kärsinyt nykyisestä maailmantilanteesta. Foodservice-tukkukaupan liikevaihdon arvoksi kirjattiin maaliskuussa 2024 197,9 miljoonaa euroa, mikä oli 8,3 % vähemmän kuin vuotta aiemmin. Huomattavaa on, että foodservice-tukkukaupan liikevaihto on laskenut pelkästään vuoden 2024 ensimmäisen kvartaalin aikana 2,6 % vuodentakaisesta. (PTY, 2024) Feelian ensimmäisen kvartaalin liikevaihdon kehitys on tästä huolimatta säilynyt vahvana.

Ferp-tilausjärjestelmästämme tilattiin tammi-maaliskuussa yhteensä 7 740 tilausta sekä 1 462 641 tilattua ateriaa. Uusina toimintoina olemme tuoneet järjestelmään mm. hävikkilaskurin ja ruokalistan kustannuslaskentatyökalun. Vuoden 2024 aikana tarkoituksenamme on siirtää kaikki asiakkaamme Ferp-tilausjärjestelmään.

Tuotevalikoimamme laajenee jopa 60 uudella tuotteella! Valikoimastamme löytyy nyt lämpötilavapaita tuotteita, jotka toimivat erinomaisina vararuokina. Lämpötilavapaiden tuotteiden lisäksi lanseerasimme uusia välipalatuotteita. Välipalatuotteet koostuvat vanukas- ja puurotuotteista.

Kirjoittaja on Feelia Foodservicen toimitusjohtaja Jukka Ojala